2009. január 22., csütörtök

Jane Austen Naplója

Nemrég egy újabb játék futott végig a blogokon, mégpedig az elmúlt évben olvasott könyvekről. Gondolkodni kezdtem, hogy én milyen könyveket tudnék említeni, de igen nehezen jutottak eszembe – szerencsére párom segítségemre sietett, és sorolt párat :) Mindig is tudtam, hogy hajlamos vagyok elfeledni a dolgokat, így most úgy döntöttem, hogy elébe megyek, és minden könyvről ami a kezembe kerül olvasásra, írok egy rövid beszámolót, talán más is kedvet kap hozzájuk.

Első alanyom: Syrie James - Jane Austen naplója

Jane Austen művei a szívem csücskei, kedvencet nem is tudok mondani, mert mindegyiket nagyon szeretem, bár eddig - be kell valljam - inkább képernyőn láttam őket inkább, mint papíron.

Már régóta szemeztem ezzel a könyvvel, míg végül a könyvtár polcán szembetalálkoztam vele :)
Körbenéztem a neten, és rengeteg jó véleményt olvastam erről a könyvről, remélem rászolgált. Bár félni szoktam az agyondícsért könyvektől, általában csalódni szoktam bennük.. Majd kiderül :)


Addig is a rövid ismertető:

Szép számú szóbeszéd kering egy titokzatos úriemberről, aki állítólag Jane életének szerelme volt. Talán most feltárul az igazság... Mi volt Jane Austen titka? Elegendő volt pusztán az istenáldotta tehetség, a sorstól ajándékul kapott rendkívüli érzék az iróniához, hogy a sokgyerekes angol vidéki lelkész vénkisasszony lányának sercegő lúdtolla alatt olyan fordulatos regények szülessenek, amelyek ma is világszerte a sikerlisták éllovasai, s amelyeket révült boldogsággal bámulunk, ha filmvászonra vagy éppen televíziós képernyőre kerülnek? Hogyan tudhatott egy nő — akinek alig volt módja valóságos élményeket gyűjteni — olyan életteli figurákat teremteni, akikre mindmáig úgy gondolunk, mint közeli ismerőseinkre? S főként: hogyan tudhatott akkora beleérzéssel írni a szerelemről, ahogyan tette, hiszen e téren végképp nem volt tapasztalata? Nos, az utóbbi kérdésre ad választ kitűnő regényében a sikeres amerikai író, Syrie James, aki felhasználja, hogy Jane Austen életrajzából hiányzik valami, mégpedig életének egy olyan szakasza, amelynek minden dokumentumát gondosan eltüntették a családtagok. Ebben az időszakban az élet megajándékozza Austen kisasszonyt egy csodálatos, lobogóan szenvedélyes szerelemmel. Ennek hol vidám, hol fájdalmas, bonyodalmakban bővelkedő történetét hagyja az utókorra egyik bátyja padlásán, egy vén tengerészládába elrejtett, s a közelmúltban megtalált emlékirataiban Jane Austen. A tetőt javító munkások fedezték fel a kéziratokkal telepakolt ládát. Az alján valami oda nem illő lapult: aprócska bársonytokban egy finom mívű rubinköves aranygyűrű...

Véleményem:
Nagyon tetszett a könyv, remek volt a stílusa, a története is magával ragadó! Rendesen bele lehet felejtkezni :) Az író keverte az életrajzi elemeket a fikcióval, párhuzamokat vont a kettő között. A legjobban az tetszett, hogy helyenként egy-egy karakterre lehetett ráismerni a törnétetben Jane Austen műveiből :) Mindenképp olvasásra ajánlom! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése